Jeugdtennis

De jeugdcommissie heeft een aantal taken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het organiseren van toernooien. Dit kan variëren van een officieel KNLTB toernooi, OGTB toernooi of een eigen toernooi. Naast de reguliere trainingen organiseren wij kidstennis op de zondagochtend. Hier kunnen op een leuke en ontspannen manier wedstrijdjes worden gespeeld, extra oefeningen worden gedaan of leuke tennisspelletjes worden gespeeld.

Wellicht leest u m.b.t. jeugdtoernooien en competitie wel eens over de kleuren Rood, Oranje, Groen en Geel. Hieronder volgt een betekenis van de verschillende kleuren:

• Rood: voor de jongste jeugd. Hier wordt gespeeld op een half veld (alleen de zgn. servicevakken) met extra zachte, rode ballen.
  • Oranje: een niveau hoger. Hier wordt gespeeld op een driekwart veld ( een extra lijn tussen baseline en servicevak) met zachte, oranje ballen.
  • Groen: weer een niveau hoger. Hier wordt gespeeld op een heel veld met groene ballen. De groene ballen zijn iets zachter dan de normale gele ballen.
  • Geel: tennis zoals het gespeeld wordt door de senioren. Op een heel veld met normale tennisballen.

Verder probeert de jeugdcommissie het hele jaar door leuke activiteiten te organiseren. Zoals nieuwjaarsontbijt, carnalvalsdisco, sinterklaas en clubkampioenschappen.

Wil jij of jouw kind kennismaken met tennis, neem dan gerust contact op met één van de leden hieronder.

De jeugdcommissie bestaat op dit moment uit:

• Jos Klungel +31 6 16 459 413
  • Chantal de Lange +31 6 50 210 593